diumenge, 5 d’abril del 2009

Panades de pèsols

Recepta de Margalida Canyelles

Ingredients
1kg de farina de fer panades
160g de saïm
250ml d'oli
250ml d'aigua
Pèsols al gust amb una mica d'oli
Sobrassada
Pebre bo
Sal

Estris
Bol
Paper de cera
Llauna

Una recepta salada, tradicional d'aquestes dates. Hi ha panades farcides d'altres menges, però aquestes són les que ens agraden més.

L'elaboració és senzilla: posam a dins un bol el saïm, l'oli i l'aigua i ho mesclam tot bé amb la mà. En estar llest, afegim la farina, i seguim pastant amb la mà fins que aconseguim una bolla de massa homogènia.

Preparam els pèsols amb sal, una mica d'oli i pebre bo, i feim les tallades o pessigades de sobrassada, amb la proporció que volguem.

Retallam una forma redona de paper de cera i l'untam amb una mica d'oli extra.

Feim bolles d'uns 100g de massa per a preparar la cistella de la panada i posam una bolla a sobre del paper. Pitjam amb el polze el centre de la bolla i l'obrim, aixecant la paret a la vegada.

Amb una altra bolleta més menuda feim la tapa de la panada.

Omplim la cistella amb els pèsols i la sobrassada. Posam la tapa a sobre i trenam la pasta de la tapa amb la de la paret, amb un moviment de pessigada lateral.

Preparam el forn a 200ºC, i hi ficam les panades a sobre d'una llauna untada amb oli, baixant la temperatura a 180ºC. Posam foc des d'abaix i les tenim uns 30 minuts. Després posam foc des d'adalt i esperam uns 20 minuts. Les panades tornaran daurades, i abans que el color s'enfosqueixi, aturarem el foc i les treurem del forn.

Menjau les panades en 2 o 3 dies, és quan són bones. Si pensau congelar-ne, és una bona idea fer-ho amb la pasta sense coure, i deixar el forn per al dia que les volgueu menjar.

Bones festes a tots.

12 comentaris:

Anònim ha dit...

per favor, podríeu posar la recepta de la pasta?
Moltes gràcies.
Salutacions.

itacan ha dit...

Ja està disponible la recepta, anònim ;-).
Ja que hi som, ens agradaria saber quines altres mescles posau els visitants del blog a dins les panades...

Pallentya City ha dit...

jo en vull una quan arribem aquest estiu a Palma.

Anònim ha dit...

Acab de descobrir el vostre bloc i m'ha encantat, estau d'enhorabona.

Anònim ha dit...

Maria, Antònia: Bon dia i bon any. No sé si me recordareu. Vàrem parlar farà cosa d'any i mig per correu. Estic ja amb els darrers detalls abans de la publicació del llibre "Les cuineres de Binissalem". Us he seguit i crec que és un els blogs més acurats que hi ha de receptes mallorquines. A més, la fotografia és òptima. Enhorabona.

Us escric amb dos motius, un, demanar-vos si tinc permís per a copiar dues receptes que teniu a aquest blog pel llibre de Binissalem. Són dues receptes que aquí es fan quasi fil per randa igual que les teniu descrites, però crec que la vostra explicació i descripció és millor que la què tinc jo redactada de fa temps. Òbviament, no publicaré res que no porti una nota expresa i aclaratòria de l'autoria de l'escrit, així com una referència al vostre blog.

L'altra és saber com fer-vos arribar una còpia del llibre tan bon punt surti a la venda (per això encara queden uns mesets).

Moltes gràcies i feliç entrada d'any.

barriades@live.com

Miquel-Àngel Barrios.

infante ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Itacan ha dit...

Moltes gràcies, Miquel Àngel, i molt bon any també. T'escriurem un correu per als detalls. Esperam que el teu llibre sigui un èxit i que 2010 vengui ple de salut per a tots.

Xavier ha dit...

Acabe de descobrir el vostre blog i em pareix fantàstic. A partir d'ara us afegesc a la meua llista de seguidors!

Una abraçada!

P.S.: Que interessant el llibre de "Les cuineres de Binissalem". Avisau quan eixirà publicat? Gràcies!

Ferran ha dit...

Sense saber com he arribat a aquest blog i com a bon llonguet que sóc lluny de Mallorca m'ha agradat molt veure les diferents receptes que hi poses i que m'encantaria posar-me a cuinar aquí a França.

Escric el comentari per veure si reenganxes aquesta aventura digital que ben segur molts et seguirem la pista.
Moltes gràcies,
Ferran

Noentrobcap ha dit...

Doncs jo també m'afegesc als que volen animar l'autora del blog a no deixar-lo...perquè veig que la darrera entrada té ja un temps.
També aprofitaré per preguntar, per si algú em pot respondre, com puc aconseguir el llibre de les cuineres de Binissalem...

Sofia ha dit...

Hola, bona tarda...

Acabo de descobrir el blog i m'ha semblat força interessant...

M'agradaria fer-les a casa, però vivim a França aqui no hi ha saïm. Em podeu dir si es pot fer substituint-lo per algun altra cosa?

Moltes gràcies!!!

Anònim ha dit...

Hola acab de descobrir aquest maravellos bloc, jo soc mallorquina pero desde FA 1 any soc fora vila. ARA visc a Extremadura i hem FA especial il•lucio aver trobat aquesta pagina perqué aixi puc tenir un tros de mallorca amb mi. Ja que com sa cuina de ca nostra no hi ha res. Un peto i gracias pero aquest bloc maravellos.